30 augusti 2007

Spartips: billigare tandborstar

De "häftigaste" tandborstarna i matbutikerna kostar över 30 kr/st, men tandläkare brukar rekommendera TePe från Apoteket. Köper du TePe i sexpack kostar de 7 kr/st. Ännu billigare blir det med Clas Ohlsons tolvpack (6,50 kr/st), men jag har aldrig provat dessa. Jag har använt TePe i många år, och de är minst lika bra som andra tandborstar.

På Rusta blir det ännu billigare: ett 4-pack för 14,90 kr (3,70 kr/str).

Man bör byta tandborste varannan till var tredje månad, så skillnaden mellan en dyr och en billig tandborste är 100-150 kr/år.

(Det är också stor skillnad på tandkrämer. I min Coop Konsum varierar literpriset mellan 159-433 kr! Det är nästan ingen skillnad på innehållet, så jag tar alltid den billigaste tuben.)

1 kommentar:

Köksbordskapitalisten sa...

TePe har bra tandborstar och jag använde dem i många år. Men numera sedan jag ändrat min borststil (det går mode i hur tandvården rekommenderar borstning!) har jag gått över till Butler GUM som också finns på Apoteket i flerpack. Lite mindre borst och smalare borsthuvud.

Men min Oral-B Vitality (tidigare känd som Oral B-5000) använder jag också ett par gånger om dygnet.