09 oktober 2008

Kaupthing Edge läggs ned omedelbart

Så sent som 23 september fick jag ett mail från Kaupthing Bank om att de erbjuder 6,05% ränta vid bundet sparande 12 månader (på kontot Kaupthing Edge).

Alldeles nyss fick jag ett nytt mail som säger att: "Det isländska moderbolaget Kaupthing hf har idag blivit satt under särskild förvaltning av de isländska myndigheterna." Vidare gäller att:

  • Alla konton kommer att avslutas och innestående medel kommer att betalas ut inkl. upplupen ränta.
  • Kaupthing Edge stänger för vidare insättningar.

Trist. Men jag funderade ändå på om jag inte borde ta ut alla pengar för att undvika krångel om de skulle gå i konkurs. Det här underlättar ju för mig.

1 kommentar:

Oliver sa...

Väldigt väldigt trist om du frågar mig :(

Coolaste kontot, bästa räntan.