22 september 2007

Sålde telefon på Blocket

Jag sålde precis en halvny mobiltelefon på Blocket för 600 kronor (nypris 1100 kr). Det dröjde bara en timme från det att annonsen lades ut, tills jag hade pengarna i handen. Uppenbarligen var priset lågt, men trots det var det flera som inte ville betala det jag begärde.

Under en halvtimme ringde de som galna! En efter en, men ingen ville betala fullt pris. Ingen kunde heller prata svenska, så de kommer säkert från kulturer där man alltid prutar. En del försökte lirka med mig, och övertala mig att sälja den för 450-550 kr, men när jag förstod hur stor efterfrågan var, kunde jag enkelt neka alla prutningsförsök.

Nästa gång ska jag lägga på några hundra i prutmån, även om det innebär att några potentiella köpare blir avskräckta av priset. I bästa fall är det någon svensk som köper för mer än jag hade tänkt mig. :-)

Inga kommentarer: