01 juli 2008

Min ekonomi 1 juli 2008

Juni blev ingen jättebra månad, men ingen katastrof heller. Jag har haft ideliga småutgifter, plus några större:

  • Nytt objektiv till kameran: 2400 kr. Jag gillar att fotografera, och speciellt på sommaren. Det ska bli roligt att zooma in nära på fåglar och annat smått.
  • Hemlig utgift: 1000 kr. En bra "investering", kan man säga! ;-)
  • Retroaktiv hyra för tillval i min lägenhet: 800 kr. De missade att fakturera mig de första 20 månaderna, så nu blir det dyrt! Som tur är har de delat upp avgiften på flera månader.
  • Extra avbetalning av studielån: 3500 kr. Egentligen ingen utgift utan en investering. Men det blir ju mindre pengar att köpa fonder för.
Min "förmögenhet" steg med 3000 kr under juni. Se diagrammet nedan för utvecklingen sedan september, när jag började spara. Det har gått ganska trögt sedan mars. Jag har nog tappat inspirationen och sugen, lite grann. Jag hoppas att den kommer tillbaka!



Vi får se hur juli blir. Jag ska ha semester nästan hela månaden, men jag ska inte göra något extravagant som att flyga till någon turistort. Planen är att bila runt i Sverige och bo hos vänner och i tält.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då får man se några fina sommar bilder från dig då? :)

Väldigt fina ökningar sen du började.

tinajo sa...

Den kommer nog tillbaka till hösten, tycker flera av oss ekonomibloggare uttryckt liknande känsla och motivationsbrist. :-)