05 augusti 2008

Resa till Thailand: dyrt men trevligt (?)

Jag och min flickvän ska resa till Thailand i vinter. Vi letade efter "billiga" resmål med sol och bad, och det bästa alternativet verkar vara Khao Lak. (Det hade säkert varit billigare att boka resan för ett halvår sedan, eftersom det är ett så populärt vinterresmål. Bra att komma ihåg till nästa gång.)

Priset hamnade på drygt 12000 kr/person för två veckor -- på ett av de billigare hotellen. Jag har aldrig betalat ens hälften så mycket för en resa, så det känns väldigt dyrt. Och priset kommer stiga när vi lägger till utflykter...

Jag ser fram emot resan, men tycker ändå att det är mycket pengar. Vi har råd; det är bara det att jag har svårt att unna mig en dyr semesterresa. Jag är så inställd på att spara pengar för att köpa hus eller lägenhet så småningom. Men i vinter ska jag banne mig ha trevligt och njuta av solen! Jag måste ju få valuta för pengarna... ;-)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Du får nog släppa lite på bolinerna och njuta lite. :)