29 september 2007

55% matlåda

Av 18 arbetsdagar under september (jag tog semester två dagar), hade jag matlåda 10 dagar och åt ute 8. Det är nytt rekord för mig, men det finns mycket pengar kvar att spara här! Uteluncherna gick på 563 kronor totalt, eller i snitt 70 kronor per lunch. Ganska mycket pengar...

Jag brukar sällan orka göra så många matlådor, men jag ska skärpa mig ännu lite mer. Om jag kan tjäna över 50 kronor per låda, är det värt tiden det tar. Jag lagar ju inte någon lyxmat, direkt, så det brukar gå fort!

Förutom vardagsluncherna åt jag ute två gånger plus två fika. Totalt 817 kronor spenderade på utemat! För bara någon månad sedan skulle jag ha legat på knappt 1500 kr, så det är en rejäl skillnad.

1 kommentar:

Admin sa...

Grattis! Stor skillnad. Om du satsar på att göra mat som går att frysa är det inga svårigheter att göra en stor sats, köp bara stora creme fraicheburken och ta hela påsen istället för halva av vad du ska ha i.

Och att koka ex mycket spaghetti tar ju inte ens längre tid.