01 september 2007

Böcker för 465 kr/månad

Jag är ganska galen i böcker, och jag köper nästan uteslutande från Bokus. Jag gick precis igenom alla beställningar jag lagt i år, och det slutade på 3725 kr. Alltså 465 kr/månad! Det känns alldeles för mycket.

Jag tycker att böcker är viktigt, så till en viss del kan jag motivera inköpen. En del böcker har jag köpt i mitt företag, exempelvis om bokföring, bokslut och sånt. Det mesta andra är fackböcker om privatekonomi, investeringar, entreprenörskap och liknande, och det tycker jag är nyttigt att läsa om.

Det är snart 10 år sedan jag lånade en bok på biblioteket, men det är kanske dags att damma av lånekortet och betala av min skuld på 200 kronor. Hoppas bara att den inte har förräntat sig, annars måste jag nog skaffa en ny identitet! ;-)

2 kommentarer:

tinajo sa...

Jag älskar att läsa (alla sorts böcker) och har varit väldigt "snobbig" med det förut - jag var tvungen att köpa böckerna för annars var det minsann inte kul... Helst skulle de vara inbundna också så de såg snygga ut i bokhyllan! :-D

Numera har jag dock insett att det inte är så dumt med bibliotek och köper bara enstaka böcker.

Christian D. sa...

Ja, det är precis så jag tänker också.