06 februari 2008

Euroshopper-matlådor

På ICA hittade jag imorse tre stycken färdigrätter från Euroshopper för totalt 47,50 kr. Jag har inte sett att Euroshopper gör färdigmat tidigare, men jag slog till direkt. (Den ICA-butiken är säkert en av de dyraste i stan, så man kan nog hitta dem ännu billigare någon annan stans.)

Jag åt en Euroshopper chili con carne till lunch idag, och den smakade över förväntan! Trista bönor, men annars var det helt ok. Imorgon blir det currykyckling, tror jag.

Uppdaterat: currykycklingen var inget vidare. Rekommenderas ej!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ett stort problem som jag ser det med de flesta "färdiga matlådor" som man kan köpa på ICA och liknande är att jag sällan blir mätt på dem. Eller jag kanske blir mätt en kort stund för att sedan efter två eller tre timmar vara hungrig på nytt.

Deras salader brukar dock vara mer mättsamma.

/Jakob -hurjagblevrik.se

Dexter sa...

Precis vad jag tänkte skriva. Jag brukar inte kunna stå mig på en sådan och blir grinig. Försöker laga egen mat så man får så stora portioner som man vill ha. Dock så räcker en förpackning till de flesta på mitt jobb.

Christian D. sa...

Jag står mig bra på en färdigrätt, men det beror förstås på sammansättningen i den. Vissa lådor har högre GI, och då blir man hungrig fort.

Jag tar oftast med mig hemlagade matlådor, men som nödlösning blir det såna djupfrysta färdigrätter.

Anonym sa...

håller med, Chili Con Carnen är ätbar. Kycklingen är vedervärdig och deras pasta tagliatelle är rätt risig.....