31 mars 2008

Min ekonomi 31 mars 2008

För första gången på ett halvår har mitt nettovärde minskat under en månad! Min fina trend har brutits:




Men det finns ingen anledning till panik. Jag har flera ursäkter:
  • Jag bjuder min flickvän på en resa till Paris (ok, hon betalar halva sin biljett): -4600 kr
  • Jag har inte fått in AdSense-pengarna för mars ännu: -6800 kr
  • Jag har satsat över 10 000 kr av företagets pengar
Minskningen på 6805 kr i nettovärde (tillgångar minus skulder) kommer bli noll när jag får AdSense-pengarna. Och jag hoppas att mina satsningar i företaget kommer ge gott resultat inom några månader.

Trots att nettovärdet minskar har jag lyckats lägga undan 8000 kr nu. Så det är alltså inte så illa som det kanske ser ut. Men nästa månad, då attan!

4 kommentarer:

Thomas sa...

Du var en lurig en! Jag har aldrig sett din blogg förut. Nu känns det som jag har mycket att läsa för det verkar intressant. Attans vad du tjänar pengar på Adwords. Vi verkar vara i samma branch men kanske har lite olika inriktingar.

Jag har inte läst allt så du kanske skriver om det någonstans. Frågar ändå. De webbplatser du har är det avancerade webbplatser programmerings mässigt typ PHP, Ruby On Rails, någon typ av CMS eller är det bara "Basic" sidor? *nyfiken*

Christian D. sa...

Thomas: du kan se länkar till mina största sidor på min andra blogg, Entreprenörd. Du får avgöra om de är enkla eller inte.

Anna sa...

Jag tycker dina kurvor är väldigt imponerande med tanke på det börskaos som har varit. Nästa månad får vi nog se dina staplar gå i taket :)

Thomas sa...

Jo såg sidan och hittade dina projekt. Om du drar in så mycket (relativt stor inkomst) på de 4 webbplatser du visar upp har du trogna personer som klickar :). Eller du kanske har fler projekt än dem? Hur som helst, bra jobbat!