08 november 2007

1 st Google-aktier inköpta

Eftersom jag använder Googles sökmotor varje dag, och faktiskt får en massa pengar av dem via AdSense, tyckte jag att det skulle vara kul att vara delägare.

Aktien noterades 2004 på $100, men igår köpte jag en aktie för över $700 (i min tjänstepensionsdepå). Aktien har stigit brant hela tiden, och det är mycket möjligt att kursen kommer falla drastiskt framöver. Sedan igår har den faktiskt gått ned med över 4%...

Hur som helst har den enda aktien ett ganska stort symbolvärde; att vara delägare i ett av världens mest omtalade it-företag! Jag har aldrig varit lika entusiastisk över ett aktieköp som detta.

1 kommentar:

Admin sa...

Oj, vad dyr en aktie är! Att de inte gör en split på den?

Men jag förstår att det känns spännande. Google känns onekligen segare än andra webföretag.