22 oktober 2007

Milstolpe: $10 000 intjänat på AdSense

Idag passerade jag en "magisk" milstolpe; sedan jag började med Google AdSense-reklam på mina webbplatser för exakt tre år sedan (imorgon), har jag nu fått ihop över 10000 dollar! Det gick riktigt segt i början, men pengarna rullar på snabbare och snabbare nu!

Efter 16 månader hade jag $1000, efter ytterligare ett år $5000, och sedan januari i år har det blivit $5000 till. Jag har idag sex webbplatser med reklam (två utan), men en webbplats står ensam för c:a 75% av intäkterna.

Sedan årsskiftet har jag i genomsnitt tjänat $19 per dag, eller ungefär 120 kr enligt dagens dollarkurs. Det tycker jag är bra för en helt passiv inkomst vid sidan av ett heltidsjobb. Mitt mål är naturligtvis att öka intäkterna ännu mer, för att minska beroendet av min arbetsgivare (och för att bli rik!).

8 kommentarer:

Per Penning sa...

Får gratulera! Makalöst!

Cristoffer sa...

Det var inte dåligt. I mitt fall kan man nästan räkna inkomsterna i cent.

tinajo sa...

Oj, det var ju fantastiskt bra! Jag som just hoppat av lycka här hemma över mina första 100 dollar..! :-) Grattis!

Anonym sa...

Det var inte dåligt. Själv kämpar man för att få sin första utbetalning :D Kepp upp the good work!

Växla ner sa...

grattis
jag har inte fått ett endaste cent. Men kan inte få upp mina reklamannonser högst upp på sidan, så jag antar att folk inte hittar den. Eller har du en aning när man börjar se att någon har klickat?
tjej7h.bloggspace.se

Christian D. sa...

Du ser antal sidvisningar och klick när du loggar in på Google AdSense. Står det 0 i kolumnen för klick, har ingen klickat.

Anonym sa...

Får man fråga vad det är för sidor? Skulle du kunna länka till dem! Vore intressant o se, plus så kanske man blir kund till dina sidor ;)

Christian D. sa...

Jag förstår att det kan vara intressant att veta vilka sidor det rör sig om, men jag föredrar att vara anonym och inte tala om det. Mitt namn står nämligen på dessa webbplatser.