24 januari 2008

Kabel-tv uppsagt

Nu har jag sagt upp mitt kabel-tv för 179 kr/månad. Jag tittar knappt på tv över huvud taget, och jag har bara haft kabel-tv i ett drygt halvår. Det har helt enkelt varit ett slöseri med pengar, som nu upphör!

Alternativen till kabel-tv är förstås andra aktiviteter (exempelvis läsa en bok), att titta på hyrd eller köpt dvd (även tv-serier finns på dvd) eller titta på gratis-tv på Internet. Eller så har man en hobby som tar upp all ens vakna tid, så slipper man titta på tv...

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Det var en bra idé! Vi bytte från ett 299 kronors abonnemang hos CD till ett för 49 kronor hos Viasat. Inte så många kanaler, men jag tittar kanske högst 3 timmar i veckan.

Anonym sa...

Borde göra samma sak. Jag har ett paket från com hem för 159kr i månaden och jag tittar endast på två discovery-kanaler kanske en gång i veckan.

Enda anledningen att jag skaffade box var för att comhems gratisblandkanal discovery Mix skulle utgå.

Har dock lite bindning kvar att avverka.

Anonym sa...

Många kanaler lägger ju ut sina serier på deras hemsida. Typ kanal 5 och 3:an. Jag ser alltid Lyxfällan på internet för att slippa reklamen! (bara ett exempel)