22 januari 2008

Låt flickvännen klippa till

De senaste gångerna jag har gått till frisören har det kostat 460 kronor. Det är mycket pengar tycker jag – och jag är egentligen inte varken kräsen eller trendig. Så när flickvännen ville klippa mig tyckte jag att det lät både spännande och sparsamt! Lite läskigt också förstås, för vad säger man om det blir förfärligt?

Hur som helst har min flickvän klippt mig en gång nu, och det kommer bli fler gånger! Resultatet var helt ok, men inte i samma klass som hos den dyra frisören. Tillräckligt bra för att vara gratis!

Jag känner flera tjejer som klipper sig själva eller sina vänner och familjer. Det är ett sätt att spara in ett par hundralappar varannan eller var tredje månad. Om man inte redan är skallig, förstås...

3 kommentarer:

Cristoffer sa...

Själv gick jag till frisören senast 1999... Sparat en slant så att säga

Per Penning sa...

Nix, ser dum nog ut ändå. Frisyren slätar över. :)

Anonym sa...

Gubben är yrkesofficer. Ställer in klippapparaten på 3 mm - funkar utmärkt. Varenda gång tänker jag "vad gör jag nu om det blir strömavbrott?" precis när jag dragit en kalhyggesgata rakt över...