30 januari 2008

Spännande slut på börsveckan

Jag tror att den här veckan kommer säga ganska mycket om börsutvecklingen framöver. Det är mycket intressanta saker som händer nu!

Idag kommer den amerikanska centralbanken besluta om en eventuell räntesäkning. Förra veckan sänktes den ju med 0,75% och många pratar om att en ny sänkning på 0,5% är nödvändigt för att inte börsen ska sjunka ordentligt. Klockan 20:15 ikväll kommer beskedet. Läs mer på E24.se.

Det kommer också en massa intressanta bokslut den här veckan. Ett urval:

  • Onsdag: SCA
  • Torsdag: H&M, Sandvik, AstraZeneca, OMX
  • Fredag: Ericsson, Axfood

Prognoserna i dessa rapporter kommer att granskas ordentligt av alla analytiker. Jag har bestämt mig för att vänta till efter fredag med att göra några nya investeringar, för att se om börsen sjunker ytterligare nu. (Vilket jag misstänker.)

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Japp, visst ar det spannande, ska bli mycket intressant att se hur veckan avslutas.

Det ar konstigt hur man kan forandras, for bara ett ar sedan hade jag absolut inte sagt att det var spannande utan snarare traaaakigt...