16 oktober 2007

Investering i företaget: 22 nya domännamn

Sent igår kväll fick jag en idé som jag genast omsatte i handling. Jag har nu köpt 22 nya .se-domäner inom samma kategori, som jag ska skapa lite innehåll på. Min idé är att varje domän ska vara helt underhållsfri när den är uppe (enbart information), och sakta generera några småslantar på annonser. De domäner som inte genererar några pengar ska jag försöka sälja vidare om det går, eller bara avveckla.

22 nya domännamn kostar 3058 kronor per år, för den som undrar. Det är ganska saftigt tillsammans, men det räcker ju om varje domän drar in 40 öre per dag för att gå med vinst. Men målet är förstås högre än så!

Nu ska jag bara hitta lite tid att satsa på detta nya projekt... Om jag bara skapar en mall kan jag återanvända den, men innehållet måste förstås anpassas.

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Får man fråga lite om vad exakt det handlar om? :)

Christian D. sa...

Nej, jag vill inte avslöja några detaljer ännu.