31 oktober 2007

Nytt rekord för AdSense-intäkterna

Jag skrev nyligen att jag precis har fått ihop totalt $10000 på Google AdSense, och den här månaden har jag slagit ännu ett rekord. För första gången har jag nu tjänat över $1000 på en månad! Intäkterna steg med hela 73% jämfört med september.

Det blir ett snitt på $32 per dag, eller 208 kronor (före skatt). Det motsvarar drygt en femtedel av den lön jag får av min arbetsgivare, och dessutom med skatteförmåner eftersom det är mitt företag som tjänar pengarna.

Livet är härligt!

4 kommentarer:

Alvarsson sa...

Vad kan man säga? Starkt jobbat! Finns det någon möjlighet att få veta vilka olika sidor du driver och drar in pengar på?

tinajo sa...

Men OJ igen - hur bär du dig åt?! Önskar det hade rullat på så mycket för mig, men det är orealistiskt - förhoppningsvis ökar intäkterna dock. :-)

Christian D. sa...

Jag vill inte tala om vilka webbplatser jag har, eftersom jag då inte längre kan vara anonym. Men det handlar i grunden om att få många besökare!

Exempelvis hade jag igår totalt 7256 besök på mina åtta webbplatser (den här bloggen inräknad).

Mina största sidor har funnits i 1-2 år, och intäkterna ökar lite i taget (och sjunker ibland). Jag har inte satsat så väldigt mycket tid eller pengar på projekten, så jag är helt klart nöjd med resultatet.

tinajo sa...

Ja, jag måste säga att det är driftigt helt klart! Grattis till det! :-)