24 oktober 2007

Löning!

Jag har redan fått min lön på bankkontot, men egentligen kommer den först imorgon. En dags extra ränta betyder ju nästan två kronor i bonus... Den här gången fick jag några hundralappar mer än vanligt, eftersom jag tog semester två dagar förra månaden. Det lönar sig verkligen att inte jobba! :-)

Jag hade 136 kr kvar på kontot när lönen kom, och kanske 60 kr i plånboken. Men det var aldrig något problem, jag hade full koll in på mållinjen!

Under månaden har jag haft några oväntade och några onödiga utgifter, men inget speciellt stort. Jag har klarat mig på min hyfsat snåla budget, men den rymmer förstås inga större inköp. Snart får vi se hur mycket jag kan spara av den här lönen.

1 kommentar:

tinajo sa...

Jag har en tajt månad framför mig pga inköp till hemmet, men det blir också då extra kul att se hur mycket (eller kanske lite) jag lyckas spara och amortera. Utmaningar är aldrig fel! :-)