06 oktober 2007

Revidering av mål

Eftersom det gick bättre att spara än jag hade räknat med, känns målen som jag satte upp lite för lätta och mesiga. Det är bättre att ha ett högt mål än ett lågt! Jag ändrar alltså mina mål till:

  • februari 2008: nödreserv på 60 000 kr
  • sommaren 2009: studielånet på 200 000 kr avbetalat*
  • 2014: en miljon i kapital
  • 2018: två miljoner i kapital

* Beroende på aktuell ränta på studielånet, kanske jag avvaktar med att betala av det. Om fonderna ger betydligt bättre avkastning än räntan, tjänar jag ju på att låta bli att betala av hela lånet.

Att sätta upp mål fram till 2018 känns orealistiskt i sig, mitt liv kan ju förändras på hur många sätt som helst (och börsen/marknaden också). Men utan mål har man ju ingenting att sträva efter, så tills vidare är detta vad jag siktar på.

2 kommentarer:

Admin sa...

Jag har också 1 miljon som mål innan 2014 övergår till 2015. Vi får se vem som lyckas snabbast!

Christian D. sa...

Utmaningen är antagen!